Чи потрібен вчителю блог?

Що дає вчителю ведення блогу (сайту)
Інформаційне суспільство спонукає сучасного педагога працювати на випередження. Учитель повинен бути координатором інформаційного потоку, володіти сучасними методиками та новітніми технологіями.
Сучасних школярів уже не задовольняє лише крейда і дошка вони прагнуть інноваційних форм навчання, так чи інакше пов’язаних з електронними матеріалами. Це вимагає від вчителя теж іти в ногу з часом, оволодівати новими ІТ-навичками.
Майбутнє наших учнів – це життя і праця у новому цифровому суспільстві, у якому володіння ІКТ є запорукою успіху. Тому в даний час Інтернет-сервіси стають надійними помічниками учителя, відкриваючи безліч можливостей для урізноманітнення навчально-виховного процесу. Ми повинні навчити учнів вчитись самостійно, це потреба часу. Але і вчителю потрібно вчитись, підвищувати свою кваліфікацію для себе. для учнів, яких навчаєш і яким цікаво навчатись, використовуючи комп’ютер. Видатний вчений, мислитель і гуманіст Алі Апшероні писав: «Педагоги не можуть успішно когось навчати, якщо в цей же час ретельно не вчаться самі».
Найважливішою складовою процесу навчання є не комп’ютери, а вчителі, озброєні методиками застосування комп’ютерних технологій.
Створюючи свій блог, я використову Google-сервіси, зокрема Google Maps, GoogleDrive,  GoogleDocs Усе це зберігаю на GoogleDrive. Свої навчальні матеріали, інструкції, підказки, відеопідказки, презентації, практичні завдання та завдання для контролю також розміщую на "хмарних" сервісах GoogleDrive . Крім Google-сервісів, я познайомилась із Calameo сервісом для миттєвого створення інтерактивних публікацій в Інтернеті. Інтерактивна публікація – це інтерактивний  електронний документ для читання з комп’ютера. Під час його читання можна перегортати сторінки, відзначати цікаві місця, збільшувати масштаб зображення у презентаціях, брошурах, текстах тощо.
Робота у блозі вимагає вмінь по перетворенню ppt- презентацій у відео, розміщення власних відео на You Tube або у блозі, перетворення документів  із PDF у Word. Для цього доводиться знайомитись із спеціальними програмами такими як Movavi Power Point to video Converter 2, Abobe Online Servises.
     Таким чином, ведення блогу вимагає постійного самовдосконалення вчителя у галузі ІКТ і безумовно сприяє цьому.
     Щоб створений вчителем блог був цікавим учням, батькам , колегам. іншим читачам - необхідно постійно його наповнювати новими матеріалами, зокрема статтями. Тому для написання  статті  виникає необхідність ознайомлення із літературою чи з іншими джерелами  з тієї чи іншої проблеми.      В процесі написання статей у автора виробляється свій стиль,  вдосконалюється культура писемного мовлення.
Найвищою винагородою для учителя, безперечно, є авторитет серед учнів. Якщо вчитель має свій блог чи сайт, він просто виростає в очах своїх учнів. Для учня це означає, що його наставник іде в ногу з часом, цікавиться сучасними технологіями і з ним можна говорити про багато речей на рівних.
Учитель не має права відставати від часу, в якому живе.  Адже він – не лише основне джерело знань, а й організатор самостійної діяльності учнів.
Викладаючи у блозі свої матеріали, вчитель заявляє про себе, а підтримуючи (шляхом читання і коментування) блоги колег (як українських, так і зарубіжних), він сприяє утворенню професійної учительської спільноти в Мережі Інтернет.
Що дає вчительський блог учням
Як і для вчителя так і для учня блог дає можливість спілкування в позаурочний час. Учень має можливість задати запитання і практично одразу ж отримати на нього відповідь.
Вчительський блог для його учня – це і своєрідний путівник просторами Інтернету. У ньому зазвичай розміщуються посилання на корисну для учнів інформацію, відібрані педагогом, який має набагато більший досвід. Тут є ще один важливий момент- часто ( і на мою думку, це дуже добре) сам учень може поділитись із своїм вчителем інформацією, котру самостійно знайшов, і яка може доповнювати запропоноване наставником.
Відвідуючи блог вчителя-предметника, учень знаходить матеріал для підготовки до самостійної, контрольної роботи, які він може розв’язувати самостійно вдома у зручний для нього час. Крім цього, учень необмежений у часі. Таким чином в учня розвиваються самостійність, самоконтроль, самодисципліна, що є невід’ємними складовими самовиховання особистості. Підвищується мотивація учня до навчання і самонавчання.
У своєму блозі вчитель, розміщуючи матеріал про досягнення своїх учнів, підносить їх в очах однокласників, батьків. Це має неабияке значення особливо для тих дітей, які з певних психологічних причин не завжди є лідерами у класі.
Що дає вчительський блог батькам?
Вчительський блог для батьків – це: педагогічний і психологічний консультпункт; інформаційний вісник із життя класу; скринька  посилань  корисних  сайтів; каталог цікавої літератури для педагогічної самоосвіти. Зрозуміло, щоб вести просвітницьку роботу серед батьківської громадськості, вчитель зобов’язаний сам цікавитсь новинками педагогічної та психологічної літератури. Лише у цьому випадку він зможе стати для батьків консультанто,  порадником, співавтором особистості дитини.
Практичні поради вчителю, який вирішив створити блог
Учитель, який вирішив створити свій блог, хоче, щоб цей блог був дієвим, щоб він справді був майданчиком для спілкування із колегами, вихованцями, батьками.
Для того, що це відбулось, необхідно дотримуватись певних вимог, врахувати деякі моменти.
В першу чергу це стосується оформлення блогу. Він має бути зручним для читачів. Важливий  текст розміром шрифту  бажано 14, фон тексту (світлий із темним шрифтом), розбиття тексту на частини, рубрики, заголовки, які привертають увагу, зміст статей і постів, доступна мова.
Друге – необхідність захисту контенту від копіювання, що порушує авторські права.
Для пошуку потрібної інформації є карта сайту для людей. Реалізувати пошук можна  за допомогою плагіна Dagon Design Sitemap Generator.
Для підтримування життя веб-ресурсу його потрібно постійно наповнювати матеріалами.
Матеріали, які ви розміщуєте у блозі, що мають бути актуальними, цікавими і якісними для тих, кому призначений він. Якщо ваш блог відповідатиме цим вимогам це дуже добре. Такий ресурс буде популярним серед користувачів.
Не треба забувати про авторські права інших людей. Якщо ви копіюєте  чужий  матеріал, обов ‘язково мають бути посилання на джерела.
Якщо дотримуватись усіх цих моменті, то впродовж невеликого проміжку часу вчитель матиме вдячну аудиторію серед учнів, колег, батьків, які  співпрацюватимуть із ним.
Висновки
Завдяки Інтернет - технологія   перед вчителем відкриваються безмежні можливості. Вчитель повинен навчитися активно користуватись цим. Педагог має бути на рівні не лише  на одному рівні  з учнями, а й бути на крок попереду від них. Адже вчительська професія вимагає постійного самоподолання, саморозвитку, перезавантаження. І лише в результаті спільної діяльності вчителів, учнів, батьків  будуть вирішені основні педагогічні завдання, особистісне зростання учнів, що виражається в появі нових навичок і вмінь, необхідних для самонавчання і саморозвитку, професійне зростання  самого вчителя. Ще Демокріт сказав, що «те тіло, що не рухається саме, не може примусити рухатися інше тіло».
Отож, ведення блогу вчителем дає поштовх до особистісного розвитку,   а разом з цим до самореалізації.

http://teache-inf.blogspot.com/p/blog-page_9.html#sthash.9c1ct1dG.dpu
http://tkach-pro-ikt.at.ua/publ/shho_dae_vchitelju_vedennja_blogu_sajtu/1-1-0-3

Немає коментарів:

Дописати коментар